Snabbrecension; komediserier

Det har senaste veckan varit premiär för många nya serier. Jag älskar komediserier/sitcoms just på grund av att de ofta bara är 20 minuter långa. Alltså perfekt tidsspann för att äta lite mat eller bara ta en kort paus i vardagen. Tre nya har jag siktat in mig på; Up all night, New girl och 2 broke girls.


Up all night

Jag ÄLSKAR Christina Appelgate. Om en serie eller film innehåller henne så ser jag den mer än gärna. Har dock lite svårt för den wannabe svåra humorn/filmningen. När jag ser på komediserier så vill jag att det ska vara rakt på sak och färglatt. Lite för grått/brusigt för mig. Kan nog ha sina poänger, men det är inte alls min humor, pinsamhetshumor får mig mest att vilja sätt skämselkudden framför ansiktet.






New girl


Den här serien är väl inte direkt heller så himla färgglad eller rakt på sak. Men jag blev charmad av första avsnittet. Bara att de får tona ner sig lite och hitta sina platser och utveckla sitt skådespeleri så tror jag att det blir lysande. Det jag gillade mest för "Douche-bag-burken", åh vad jag skulle vilja ha en sån. Nu undviker ju jag mest killar som är riktigt douche bags, mest för att de är douche bags, men om jag skulle av misstag få in en sådan i huset, vore ju en sådan burk en bra pik.





2 broke girls

Okej, jag erkänner. Jag var först på väg att inte ens ge den här serien en chans. Men sedan såg jag att den ändå fått okej recensioner, så jag tänkte att det inte skadar att testa. Den här var så som jag vill. Rakt på sak, färgglad och väldigt sitcomig. Kanske lite väl överdriven ibland. Jag har lika svårt med dryga killar som med dryga tjejer.  Men den har helt klart potential, gillar att det finns ett mål med serien och jag kommer helt klart fortsätta kolla.





Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback