My Sister's Keeper

Igår kväll hade jag en mindre bra dag. Eller, jag har haft ett par sådana dagar nu. Så jag kände att jag behövde gråta av mig lite, se en film för att förstå att det finns dem med "riktiga" problem. Valde My Sister's Keeper, en film jag sparat länge för ett tillfälle som det här. Hade inte så stor koll på vad den handlade om, visste bara att jag hade hört att den berörde mitt jobbigaste ämne cancer och att den skulle vara bra. Den berörde ämnet cancer och den var riktigt bra. Men den handlade inte alls om det jag hade trott från början.

Den berörde många olika frågor, etiska frågor, livsfrågor, dödsfrågor. Jag bölade inte riktigt så mycket som jag hade räknat med, eller inte det här riktiga hulkandet som jag ändå hade räknat med. Men det rann ändå konstant tårar under hela filmen. Istället för att avlasta min hjärna och få ur mig lite gråt och skit så tillkom det snarare ännu mer, tankar och funderingar som jag försöker pusha iväg.


Jag tänker som vanligt inte riktigt skriva vad den handlar om, men jag kan säga att jag rekommenderar den starkt! En riktigt fin och tänkvärd film!


Mitt betyg: M M M M + av fem möjliga



Kommentarer
Mikael

Heej!

Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram



Blogg: http://forum.modekampanj.com
2012-07-11 @ 17:31:30




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback