Lördag

Idag är inte en jättebra dag, har lite saker som jag stör mig på som jag behöver få ur mig och jag känner att det här är ett bra forum för detta:

- Jag stör mig något så enormt på ytligheten och korkade människor i Ensam mamma söker.

- Jag önskar att tv3 kunde sluta ha med Gunilla Persson i Svenska Hollywoodfruar. Ingen av mammorna är särskilt vettiga eller har särskilt sunda värderingar, men det är lite det som är grejen. Gunilla däremot är helt bisarr. Jag vill bara krama hennes stackars dotter och säga att hon duger som hon är och att om hon är jättesjuk så är det helt okej att ställa in eventuella event (det var ju egentligen bara ett skitevent iaf). Jag blir så upprörd. Jag känner folk som inte kan få barn och som skulle bli världens bästa föräldrar, och så kommer hon och beter sig som en riktigt skitföräldrer rent utsagt. I mina ögon är det där en allvarlig form av barnplågeri, och jag är plågsamt medveten om att det är något som är vanligt förekommande särskilt i USA.

- Personer som måste tycka saker bara för att de tycker om att höra sin egen röst.

- Personer som har oruckliga åsikter och inte ger vika en tum för sina argument i diskussioner, trots att det UPPENBARLIGEN inte är särskilt pålästa i ämnet. Det är bland det värsta jag vet; folk som inte kan rubba sina åsikter eller ens tänka från ett annat håll i vissa frågor. Är inte det tanken med att diskutera, att få lite andra synvinklar på saker, kanske lära sig något nytt?

- Jag blir tokig och oerhört provocerad av personer som kallar kvinnor för sliddjur. Jag vet att de säger så enbart för att provocera och egentligen vill jag inte erkänna att jag blir det för då vinner ju dem. Samtidigt ger det mig en anledning att känna mig ganska överlägsen och glad att jag inte har några sådana idioter i min omgivning, upptäcker jag att jag har det elimineras dem ganska fort kan jag lova!



Nu känns det genast lite bättre.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback