Beastly

Såg filmen Beastly häromdagen. Visste inte ett dugg vad den skulle handla om (förutom det man kan utläsa från titeln) och hade således inga förväntningar. Det enda jag visste var att huvudpersonen spelades av Alex Pettyfer som även spelade i "I am number four".

"A modern-day take on the "Beauty and the Beast" tale where a New York teen is transformed into a hideous monster in order to find true love." - imdb.com

De första minuterna på filmen satt jag med hakan i golvet och ont i bröstet. Vilka ideal? Sen så kom klyshorna en efter en. Men vad är en romantisk ungdomsfilm utan klyshor? Neil Patrick Harris hade en lite udda roll, jag ÄLSKAR han annars, men jag undrar lite vad han gjorde i den här filmen. Vanessa Hudgens spelar den kvinnliga huvudrollen. Jag gillar inte henne särskilt mycket, hon känns alltid så präktig och faktiskt tråkig. En spännande karaktär var Mary-Kate Olsen, som jag gärna sett lite mer av.

Fint grundbudskap, jag kan någonstans se vart man vill komma med filmen. Problemet är att man inte riktigt kommer dit, jag tycker man någonstans ger motsatt budskap; att utseende faktiskt är viktigt. Därför blev jag riktigt irriterad på slutet, tänker inte säga hur det slutade, men jag hade gärna velat haft lite problematiserande kring allt.

Helt okej  film om man inte har något bättre för sig, eller om man gillar klyshiga ungdomsfilmer med temat kärlek.

Mitt betyg: M M  av fem möjliga


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback