Pretty little liars s02e11

Wow, vilket spännande avsnitt. Satt och sörjde lite efteråt eftersom jag trodde att det var det sista avsnittet inför säsongsuppehållet. Men tji fick jag. Gick in och kollade när det skulle börja igen efter säsongsuppehållet och upptäckte att det sänds ett avsnitt till nästa tisdag! Åh, vilken glädje.

Här är det väl på plats med en lite spoiler alert  efter bilden för er som ska men inte sett avsnittet/serien än! (Och jag menar det verkligen, om ni tänkt se serien  från början utan att ha gjort det förut så LÄS INTE!!!)








Även fast man aldrig får reda på vem A är så måste jag säga att det kändes väldigt tillfredsställande att veta att det finns hopp. Nu är det ju inte säkert att det som stod i psykologens journal är 100% defintivt att det är A. Det är ett stort dilemma det där med A. Jag är SÅÅÅÅ himla nyfiken på att veta vem A är att jag nästan får ont i magen. Det var det som fick mig att se hela säsong 1 på två dagar, jag behövde den tillfredsställelsen. Men ändå vet jag att det är ju lite det serien går ut på och jag är rädd att det inte skulle bli samma sak utan A's anonymitet. Fast then again, hur många säsonger kan man göra som bygger på A's mystik utan att det i längden blir långtråkigt?

Och vad hände med psykologen? Är hon död nu? Är det verkligen dit serien drar, mer mord och ännu mer mystik?

Jag gillar verkligen inte Kate. Där kommer hon och stör alltihopa. Det blir nästan lite för klyshigt och stackars Hanna blir just "stackars Hanna". Kanske är det för att jag minst gillar karaktären Hanna av de fyra huvudtjejerna så att jag inte vill ha mer drama kring henne. Gillar dock farmorn och jag hoppas hon typ stryper Kate och så kan alla gå vidare. Okej, det sista var en överdrift.

Är inte helt överlycklig över att Maya och Emily. Jag gillade blonda tjejen bättre (Mara?!). Gillade Emily och Maya i början, men känns hon inte lite som ett avslutat kapitel?

Just nu känner jag att det skulle till att hända mycket för att jag skulle tappa intresset för Pretty little liars. Den är helt klart på min topp 3 lista över serier jag älskat ever. Den har gått om Glee, och det säger väldigt mycket för att vara jag ;) Men PLL tillfredsställer mig seriemässigt på så många plan som väldigt få serier gör, och ingen kan förneka att den är oerhört beroendeframkallande

Kommentarer
Ebba

Oh, Hanna som är min favorit, för min del skulle serien gärna få handla mer om henne ;) Vem är din favorit då?



2011-08-25 @ 15:28:34




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback