Nytt

Nu under helgen har jag varit hemma i värmlandsskogarna och laddat upp med en massa nya filmer och lite "nya" serier också. Hösten väntar runt hörnet och i min familj har vi alltid haft tendensen att i princip knarka värmeljus (ni skulle se mammas lager), och detta är en tradition jag har valt att föra vidare även i min lilla studentlya i Örebro. Finner stor njutning i att tända överdrivet mycket ljus, ladda upp massa gott att äta (förut innebar det godis, men nu menar jag väl typ ägg, nötter eller the) och krypa ihop under en gosig filt och mosa serier och ibland någon film. Har varit lite dålig på att kolla på film senaste åren, tycker det är ganska tråkigt att inte ha någon att diskutera filmen med efteråt, men nu har jag ju den här bloggen och då hoppas jag på många diskutioner med mina läsare istället :)


Ett urval av alla de filmer som ska ses, recenseras och diskuteras:

Rio
Rango
Water for elephants
Thor
Hall pass
Thor
Love and other drugs
The rocky horror picture show
Paul
Red riding hood
Beastly
Source code
Casablanca
Girl interrupted
Kick-Ass
Let me in
Sisters keeper
The roommate
The runaways
Tusen gånger starkare


m.fl.


Lite nytt, lite halvnytt, lite gammalt och någon riktigt gammal. Inte så mycket svenskt, gillar inte svenskt jättemycket. Tusen gånger starkare har jag diskuterat och recenserat förut i andra forum, men den tål ett par omgångar till.


Min blogg är inte så mycket till för att förklara handlingar av filmer och serier, utan snarare att uttrycka mina tankar och känslor kring dem. När jag personligen letar efter filmtips så vill jag hellre veta vad en person tyckte om filmen än att veta vad den handlar om. Jag hatar att läsa baksidan på filmer eller kolla på visaa trailers, jag vill inte ha några spoilers alls, jag vill upptäcka själv. Jag tyckte att det saknades det i bloggvärlden så därför startade jag den här.

Har ni några tips på bra serie/filmbloggar?

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback